PepsiCo’nun düzenlediği KazandıRio Hackathon etkinliğinde final geçekleşti.
PepsiCo, FMCG sektöründe öncü olarak geleneksel promosyon ekosistemini dijitalleştirmek üzere hayata geçirdiği KazandıRio uygulamasını, 360 derece tüketici platformu olma vizyonuyla büyütmeyi amaçlıyor.
PepsiCo’nun‘Tüketici Odaklı’ olma vizyonuyla, kullanıcıları doğrudan tanıma ve iletişime geçme imkanı sunan ödüllü KazandıRio Hackathon etkinliğinde final geçekleşti. Hackquarters tarafından tasarlanan ve adesso’nun da desteği ile 7-9 Ocak 2022 tarihleri arasında online gerçekleşen etkinliğe, 46 farklı şehirden 279 kişi başvuru yaparken, yarışmanın finalinde 13 ekip projesini sunma imkanı buldu.
KazandıRio Hackathon’da, yarışmacılar KazandıRio’nun yeni vizyonuna ilham verecek ‘oyunlaştırma yoluyla etkileşimi arttırma’, ‘günlük rutinlere dahil olarak kullanıcıyı elde tutma’ ve ‘yeni içeriklerle yeni kullanıcıları uygulamaya çekme’ alanlarında yaratıcı fikirler üretti.
Yarışmacı ekipler, AR teknolojilerinden günlük rutinlere, geri dönüşümden metaverse evrenine kadar uzanan birbirinden yaratıcı fikirler üreterek inovatif bakış açılarını ve fikirlerini sergileme fırsatı buldu. MVP eğitimi ve sunum tekniği eğitimi verilen ekipler ,34 mentordan destek alarak 6 jüri karşısında sunumlarını gerçekleştirdi.
PepsiCo, adesso ve Hackquarters jüri üyeleri tarafından seçilen ilk üç proje toplam 75 bin TL’lik ödülün sahibi oldu. KazandıRio Hackathon’da birinci olan ‘MetaRio’ ekibine 35 bin TL, ikinci olan ‘Hypersoft’ ekibine 25 bin TL, üçüncü olan ‘Beynex’ ekibine 15 bin TL ödül verildi.
Uygulama geliştiricileri, yazılımcı, tasarımcı profesyonelleri ve bu alanlarda iddialı öğrencilerin yanı sıra ortaokul öğrencilerinin de katıldığı KazandıRio Hackathon’da ortaokul öğrencilerine ise özel teşvik ödülü verildi.